Monday, June 6, 2011

Privasi FB - 1.

Entry kali ni aku nak cerita pasal privasi atau dalam maksud sendiri "Kain orang lain"..
Mungkin orang yang aku nak MAKSUDkan ni akan baca apa yang aku tulis.. dan ada gak orang lain yang baca entry ni.. aku peduli pe..

" janji baca kat sini habiskan kat sini..."

kat sini aku nak cakap menceroboh HAK orang lain adalah SALAH.. dan menyebarkan MAKLUMAT orang lain juga adalah SALAH.

Kes pertama:-

Pencerobohan kedalam facebook aku!!...

Ada sorang mamat ni.. nama dia MAMAT A telah meminjam lappy aku.. biasalah kawan2 kan.. Aku pinjam duit dia.. dia pinjam duit aku.. aku pinjam barang dia.. dia pinjam barang aku.. korang nak tau x apa dia buat masa dia pinjam dia lappy aku?..

(nak tau!!)
Dia login akaun facebook aku beb.. guna save password kat browser.. dan korang nak tau x.. apa dia buat?..

(nak tau!!)...
Dia selongkar akaun facebook aku.. dia tengok group aku dengan sorang member ni.. nama group tu "Group bawah pokok"..
mesti korang nak tau kan apa aku cerita dengan member aku tu.. ??

(ermm nak tau?)
Pasal hati dan perasaan.. pasal jatuh cinta.. pasal jiwang-jiwang.. biasalah tu la ruang kitorg nak berkongsi cerita pasal suka kat pompuan tu.. suka kat pompuan ni.. bila ada problem kitorg bincang macam mna nk settlekan... dapatkan nasihat antara satu sama lain.. kira santai2 la.. bawah pokok tu kan.. hehehe

Tapi MAMAT A ni.. sangat kurang ajar.. bila dia da tahu group ni.. dia telah melakukan...

1.Dia konon2 nak jadi pakar motivasi.. nak jadi 3rd party untuk kitorg.. kitorg tolak.. dan dia sedih2 plak.. MAMPUS LA KO!!!

Photobucket

2.Pada keesokan harinya.. KES KEDUA muncul.. berpunca dari MAMAT A ni gak.. dia boleh sharekan akaun dia dengan INTRUDER.. konon INTRUDER tu nak REPAIR AKAUN dia.. tuihh dan INTRUDER ni plak wat kes KETIGA..

3.dan..dan..dan.. dia boleh plak gi kongsi cerita ni dengan kawan rapat kitorg.. kawan rapat kitorg tu da tau semua ni... so x de masalah pape la kalau dia tau group kitorg tu.. huhuhu

Memang agak langsi MAMAT A.. kalau korang nak tau.. selepas dia kantoikan dan wujudkan kes KEDUA dia terus hilang.. hilang bersama Lappy aku.. dan sebulan dia x pulangkan lappy aku..

Kalau aku x contact.. dia x akan contact aku..
agak kurang ajar.. dan meminjam tu pulangkan la..
rosak ke apa ke pulangkan.. jangan nak berdalih.. kalau x boleh ko bayar.. ko kan kaya?..
sial arr ko nie!






No comments: